LED-LICHTTHERAPIE

De Collageen Booster lichttherapie is de meest natuurlijke en tegelijkertijd meest effectieve behandeling voor een mooie huid. Het bijzonder samengestelde licht (photonen) brengt huidbiologie en wetenschap samen.

De huidbehandeling met de Collageen Booster werkt op basis van heel specifiek samengestelde lichtgolven. Dit licht is zo afgestemd dat het op een volledig natuurlijke en veilige manier door alle lagen van de huid wordt opgenomen en zo door de huidcellen verwerkt. Samen met de diepe thermische effecten zorgt dit ervoor dat de huid als het ware op een jongere, energiekere manier gaat functioneren. Daardoor verhoogt o.a. de aanmaak van collageen in jouw huid met maar liefst 500%, verantwoordelijk voor de stevigheid van jouw huid. Plus, stijgt ook de aanmaak van nieuw elastine, voor huidelasticiteit  en huideigen Hyaluron, voor een optimale vochtigheidsfactor.

Door middel van de unieke filters van de Collageen Booster kunnen wij precies bepalen welk licht en welke intensiteit voor jouw huid het meest geschikt is. Zo wordt elke behandeling door ons speciaal voor jou samengesteld.

Bij een behandeling met LED-licht wordt gebruik gemaakt van een hoge lichtintensiteit, wat een genezend effect heeft op de huid. De kleur varieert tussen blauw, groen, geel en rood. LED-licht verbetert de kleur en textuur van de huid, verbetert de bloedcirculatie en hydrateert, revitaliseert en herstelt de huid.

Blauw licht: vermindering van bacteriën bij acne, specifiek de propionibacterium acnes, en andere bacteriële ontstekingsprocessen.

Groen licht: vermindering van pigmentvlekken en roodheid en ontgiften van de huid.

Geel licht: vermindering van ontstekingen door stimulatie van de circulatie en het immuunsysteem. Verhoging van de hydratatie waardoor de huid er gladder uit komt te zien.

Rood licht: stimulering van de circulatie, de lymfestroom en de wondgenezing.

Wens je meer info over de LED-lichttherapie of wil je graag een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

Afspraak makenbekijk tarieven

Waarom deze behandeling?

LED-lichttherapie werd voor het eerst aangekondigd in de medische wereld vanwege het vermogen om celregeneratie en celmetabolisme te stimuleren en rimpels of andere tekenen van veroudering te verminderen, met name door gebruik te maken van rode, nabij-infrarode en infrarode golflengten. Daarnaast zijn huidaandoeningen vaak te wijten aan ontstekingen in het lichaam. Rood licht therapie werkt actief om ontstekingen te verminderen. LED-lichttherapie met vier lichtbronnen kan voor verschillende doeleinden worden ingezet.

Hoe ziet de behandeling eruit?

Nadat je gezicht is gereinigd en/of de behandeling is uitgevoerd, wordt de LED lamp over je gezicht geplaatst. Afhankelijk van de indicatie ga je 5-20 minuten onder de LED lamp. LED licht bevat geen UV stralen en is daarom veilig voor de huid. Wel krijg je een klein duikbrilletje op, omdat het LED licht erg fel is.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Om een optimaal resultaat de behalen, adviseren wij de behandeling een aantal keren te herhalen. Het aantal behandelingen is afhankelijk van de huidconditie (3 tot 10 behandelingen, 1 maal per week).

De Collageen Booster lichttherapie kunt u als een losse (onderhoud) behandeling boeken, of als opbouwkuur. Daarnaast bieden wij deze therapie aan als aanvulling op een huidbehandeling. Heel goed te combineren met bijvoorbeeld acnetherapie of bij de mesotherapie.

Hoe ziet de huid na de behandeling eruit?

Na de behandeling ziet je direct resultaat. De huid voelt fris en glad aan en ziet er stralend uit. Nadat je behandeld bent, wordt er een hydraterende en voedende crème aangebracht. Hierna mag je direct naar huis en kunt je je dagelijkse bezigheden hervatten.

Het resultaat

De LED-lichttherapie zorgt voor een verbeterde huidstructuur met een gezonde huidskleur. Het verfijnt lijntjes en rimpels, bouwt aan een stevigere, veerkrachtige en soepele huid die optimaal gehydrateert is. En als belangrijkst anti-aging effect, het remt de natuurlijke huidveroudering af.

Post-treatment verzorging

We raden aan om de direct na de behandeling voor 1 dag zo min mogelijk make-up te gebruiken en intensief sporten te vermijden. Om ervoor te zorgen dat de huid optimaal hersteld is en wordt voorbereid op de volgende behandeling zijn de thuisproducten van belang. Dit wordt afgestemd aan jouw dagelijkse skin care producten.

De LED-lichttherapie zorgt voor:

• Afremmen van jouw huidveroudering
  • Werkt ontstekingsremmend
  • Meer energie voor de huidcellen
  • Verbeterde huidfunctie
  • Betere doorbloeding
  • Stimulering van aanmaak collageen, elastine en Hyaluron
  • Verfijning van lijntjes en rimpels
  • Betere zuurstoftoevoer in de huid
  • Betere hydratatie
  • Gezonde uitstraling van de huid
  • Totale ontspanning tijdens de behandeling